Mevrouw Niëns

Tijdens het koken, sloeg in juni 2015 de vlam in de pan bij mevrouw Niëns. Er kon helaas niet worden voorkomen dat de gehele keuken is uitgebrand, alsmede de woning flinke roetschade heeft opgelopen. De dochters van Mevrouw Niëns hebben haar geholpen met de verzekeringszaken en lieten zich tijdens dit proces bijstaan door Coolen Expertise. Hieronder vertellen zij hun verhaal.

Waren jullie direct na de brand meteen overtuigd om een contra- expert in te schakelen?
Nee, het eerste telefoontje van Coolen vond ik redelijk vervelend. Het duurde lang en het voelde alsof er iemand aan de deur stond ’s avonds die je bijv. een andere energieleverancier wil aansmeren waarbij je een gratis iPad krijgt die naderhand helemaal niet gratis blijkt te zijn. M’n hoofd stond daar helemaal niet naar en ik had er ook nooit van gehoord en wilde gewoon verder met onze eigen verzekering die we kenden.

Hoe hebben jullie het schaderegelingsproces met Coolen Expertise ervaren?
Ik was in het begin nog wat terughoudend omdat ik het niet zo vertrouwende ivm een eventueel addertje onder het gras. En na ons eerste gesprek in het echt was ik nog niet 100% overtuigd of het allemaal wel goed zou gaan. Maar doordat alles zo snel ging en je dan meegaat met alles wat je moet doen verdwijnt die onzekerheid of je wel de goede keus hebt gemaakt want alles verliep vlot en soepel en ik kon bellen met vragen of hulp wanneer ik wilde.

Wat heeft Coolen Expertise jullie gebracht/opgeleverd tijdens en na het schaderegelingsproces?
Er is een grote last van onze schouders afgevallen toen Coolen het gedeelte ‘verzekering’ overnamen en dit niet allemaal door ons zelf geregeld moest worden. Na zo’n ervaring heb je helemaal geen zin in papierwerk en overal achteraan moeten te jagen en gelukkig werd dit uit ons handen genomen. Uiteindelijk heeft het ons dus wat rust gebracht in ons hoofd waardoor we onszelf op andere zorgen konden richten.

We denken ook allebei dat we sowieso minder geld van de verzekering hadden gekregen als we Coolen niet inschakelde, meer geld kwijt zouden zijn geweest aan opruim/poetsdiensten, langer hadden moeten wachten tot mam terug in huis kon, en sowieso hadden we 5000 euro misgelopen op het eind.

Wat zouden jullie na jullie eigen ervaringen adviseren aan gedupeerden van een brand?
Ik zou Coolen Expertise aanraden en ons verhaal doen aan de andere gedupeerden over hoe het ons geholpen heeft. Misschien dat niet iedereen er voor open staat (zie verhaaltje gratis iPad die niet gratis bleek te zijn), maar hopelijk wel want het is het waard geweest dat we toch het voordeel van de twijfel gaven en de expert van Coolen Expertise op bezoek lieten komen.

Mevrouw Niens en haar dochter Mevrouw Laans, Budel Schoot